fredag 12 september 2008

Tillbaka till Sverige

Jag är jättetrött!! Jag gick upp vid kl 04:00 (igen) för att kila till flygplatsen (igen). Just nu sitter jag på ett plan och jag alternerar mellan sömn och skräck.

Jag ser inte fram emot resten av dagen. Jag vill krypa till sängen och under däcket, men istället måste jag åka till jobbet för att ordna LHC-delen av morgondagens ”Fysik i Kungsträdgården” . Detta är ett evenemang där fysiker ska försöka förklara sina forskning för allmänheten. LHC-fysiker och forskare från två liknande områden delar ett tält i vilket vi ska sätta upp affischer och installera små roliga experiment .

Jag är faktiskt lite bekymrad över vad som kommer att hända imorgon. Under de senaste dagarna har jag fått ett antal aggressiva e-brev om LHC . Det är ju klart att vår ”LHC är säker”-kampanj har inte varit helt framgångsrik ! Jag undrar huruvida jag behöver en skottsäker väst imorgon...

Inga kommentarer: