söndag 21 september 2008

Hamburg

Jag har redan skrivit om Liverpool och det är dags att skriva om en annan viktig stad i mitt förflutna. Därför handlar dagens inlägg om Hamburg där jag bodde i 1990-talet.

Hamburg påminde mig om både Liverpool och Newcastle - de är alla hamnstäder med skeppbyggningshistorier. Hamburgs hamn är dock fortfarande framgångsrik och detta bidrar till att den staden av idag är mycket rikare än de engelska städerna.


Jag hade en lägenhet ovanpå en kebabstuga i Altona som ligger nära Hamburgs berömda Reeperbahn-område. Detta var en skitbra period i mitt liv - jag jobbade hårt och jag tillbringade (för) mycket tid i Hamburgs pubar och nattklubbar med mina engelska och tyska vänner. Dessutom var det första gången jag flyttade till ett annat land - allt var nytt och spännande.

Jag saknar fortfarande Hamburg och jag missar aldrig ett tillfälle göra återbesök.

Inga kommentarer: