lördag 1 november 2008

Manuel och BBC

Just nu är Englands massmedier besatt av en historia som involverar sex, pengar och tre kändisar: Jonathon Ross, Russell Brand and Andrew Sachs (Manuel från Fawlty Towers/Pang i bygget).

Under en radioshow ringde Jonathon Ross och Russell Brand hem till Manuel - förlåt, för mig är han inte Andrew Sachs utan stackars Manuel vars begränsade ordförråd bestod av que, que och si si Mr Fawlty- och lämnade ett meddelande som avslöjade att Brand hade legat med Manuels barnbarn.



What say you on granddaughter ?

For Englands tidningnar var denna miniskandal en bra ursäkt att bli upprörda över beteendet av välbetalda kändisar. T.ex. Ross får ungefär 100 miljoner kronor per år från allmänheten - de som betalar TV-avgiften - för att presentera ett par skita (enligt min mening) program.

Mediestormen ledde till att BBC fick närmare trettiotusen klagomål. Följaktligen avgick Brand och Ross har avstängts från sin tjänst.

Jag kan inte förstå varför Ross och Brand bestämde att förnedra en gamling (Manuel är 78 år gammal). Jag älskar vulgär humor - mitt favoritprogram är South Park - men deras telefonmeddelande var inte roligt utan sårande.

BBC bör sparka Ross och använda de besparade pengarna till att stödja nyhetsavdelningen som undergår starka nedskärningar just nu. Många personer över hela världen drar nytta av BBC-nyhetsprogram - BBC bör tänka om sina prioriteringar.

Inga kommentarer: