söndag 9 november 2008

Mitt allra värsta inlägg någonsin

Eftersom CERN-anläggningen ligger i både Schweiz och Frankrike tillbringar jag en typisk dag på CERN i både länder. Därför har jag kunnat upptäcka ett par skillnader mellan Schweiz och Frankrike som man inte får läsa på Wikipedia - förmodligen för att de inte är så intressanta! 

(1) Katter i Frankrike är mycket vänliga - de vill att en besökare klappar dem. Schweiziska katter springer dock bort om en främling visar intresse för dem.  
(2) Europas bästa bussservice drivs inom Geneve - bussarna är moderna och puntkliga. Europas värsta bussservice drivs dock mellan Meyrin (Schweiz) och Val Thoiry (Frankrike). Min gissning är att det schweiziska  bussbolaget tror att servicen är Frankrikes ansvar (och vice versa). Det ser ut som om bussens tidtabell producerades av en slumptalsgenerator - t.ex. bussen avgår från CERN kl 11:04, 12:59, 15:11 o.s.v.  Men den tryckta tidtabellen är i alla fall värdelös för att bussen kommer när som helst.  

Ok, jag lovade att mina observationer var ointressanta..... Men detta är ingen överraskning - att blogga i mitt kontor på CERN på en söndag är ointressant.


Denna bild (Bill Clintons katt, Socks, som bodde i Vita Huset) har ingenting med inlägget att göra men den är mer intressant än resten av inlägget så jag har lagt upp den i alla fall.

Inga kommentarer: