lördag 22 november 2008

Flera anledningnar att undvika KLM

Det räckte inte med sex....

(7) Schiphol har få sittplatser i de långa korridorerna bredvid avgångsområdena. De vill tvingar oss att vänta i shoppingområdena för att sno våra pengar. 
(8)  KLM är en del av ett större flygbolag KLM-Airfrance. Air France är kass - de har också försenat mig många gånger. 
(9)  De har inga  telex-faciliteter. För att slå ihjäl tiden läste jag KLMs Customer Care (en oxymoron) broschyr. Enligt EU-lag har jag rätt att skicka ett telexmeddelande. Jag har aldrig skickat ett telex och trodde att det skulle vara kul att se hur en telexmaskin fungerar. KLM vägrar dock att följa EU-lag och tillåta mig att skicka ett telex. 
Det visar sig att jag kan klaga till en EU-ombudsman om ett flygbolag inte lyder EU-lagen - jag kan kanske orsaka lite trubbel för KLM om jag gör detta.  Dessutom kan jag få kompensation för mitt inställt flyg fast jag tror att KLM ska försöka slingra sig ur sina lagliga ansvar. 
(10) Holländären Ruud Gullit var en av Newcastle Uniteds värsta tränare någonsin.
(11)  Holländären Ruud Van Nistelrooy var en av Manchester Uniteds bästa spelare någonsin.

Inga kommentarer: