lördag 8 november 2008

Ett slöseri med pengar

Min favoritserietidning Viz innehåller ofta skämtannonser. T.ex. en sådan annons handlade om en påhittad butik som heter "Jesus Christ Superstore - for all your messiah needs" där man kan köpa träkors och skyltar med texten: "INRI" (latin för "Jesus från Nasaret, judarnas konung").

Igår upptäckte jag en annons i Easyjets ombordtidning som jag inledningsvis trodde var ett skämt - jag skrattade högt när jag läste det. Annonsen var för en "Corporate Drumming Experience".

Idén är att genom att trumma kan man förbättra motivering och teamwork inom en grupp. Jag antog att annonsen representerade ett svagt försök att utveckla en ny affär men Google-forskning avslöjar att corporate- drumming-evenemang äger rum över hela världen.

Nedanför kan man se ett videoklipp i vilket det hävdas att corporate drumming är ett effektivt sätt att bilda och motivera ett vinnande team....


Jag är dock lite skeptisk - klippet har inte övertygat mig om att corporate drumming kommer att hjälpa mig och min forskningsgrupp att upptäcka supersymmetri.

Inga kommentarer: