lördag 4 oktober 2008

Vilken katastrof!

En av internets bästa sajter har stängt!!

Tills nyligen hade South Park Studios tillgängliggjort gratis och lagligt alla SP-episoderna på internet. Detta var en fantastisk service - om jag satt i ett hotellrum kunde jag tillbringa en njutbar timme med Cartman, Stan, Kyle, Kenny samt Butters (min favoritkaraktär).

Idag försökte jag dock titta på en episod och jag bara fått meddelandet: Sorry Scandinavia. Det ser ut som om det finns ett kontraktsproblem som måste lösas. Min gissning är att MTV (som äger rätt att sända episoderna i Sverige) har klagat över den gratis service.

SP är förmodligen mitt favoritprogram av idag. Ok, det är vulgärt men samhället är också vulgärt och SPs mål är att parodiera samhället. Programmet är skarpt, roligt och "äkta" - det påminner mig om min egen barndom.

Jag hoppas att South Park Studios kan snart lösa kontraktsproblemet. En bra helg är inte fullständig utan minst två SP-episoder.

Inga kommentarer: