onsdag 8 oktober 2008

Einstein bor inte i Eskilstuna

Jag dök nyligen upp i Sveriges Radio. Du hörde mig kanske (om du bor i Sörmland) - jag var engelsmannen som långsamt pratade om ljusets hastighet. Dessutom nämndes jag i ett par tidningnar. Det var ju LHC och jordens-undergång-hysteri som orsakade medieintresset och gav mig mina "femton minuter av berömmelse" (som Andy Warhol talade om).

Innan jag smyger tillbaka till skuggorna har jag ett till "mediaframträdande" att göra. Som jag tidigare skrev publicerar Eskilstuna kuriren en stor artikel om mig. Idag gick jag till tidningens fotostudio där en fotograf tog bilder av mig framför någon slags tavla. Jag ombads att skriva ner olika ekvationer på tavlan (lätt) och att se intelligent ut (svårt).

Det var jätteroligt att snacka med journalisten och att besöka studion men jag misstänker att de vill porträttera mig som en mini-Einstein för att jag sa att jag tycker om att lösa ekvationer... Det är sant att Einstein också tyckte om ekvationer men hans var mycket svårare!!



Han är inte jag.

Om någon läser såväl denna blogg som tidningen vill jag tydligt säga till dig att jag inte tror att jag är en ny Albert Einstein !!

Jag ser dock fram emot artikeln. Det är alltid smickrande att läsa mitt namn i en tidning. Dessutom kommer min katt, Rickard, att nämnas. Han var i ett BBC program om mig för fem år sedan och nu kommer han att bli välkänd i Sörmland. I jämförelse med andra katter är han en riktig internationell kändis!

Inga kommentarer: