fredag 17 oktober 2008

Nästan över

Jag gick upp vid kl 06:00 och kröp i det kalla mörkret till tågstationen. Usch... Sommaren gick för fort. Det var inte så länge sedan som jag klagade över att temperaturen var för hög och att nätterna var för ljusa. Nu har jag hösten att klaga över...

Konferensen gick bra - ingen katastrof skedde! Föredragen var intressanta och jag tror att alla var nöjda med arrangemangen. Det var också kul att se så många av Sveriges partikelfysiker här. Jag är lite ledsen att jag missade konferensmiddagen men det var ju viktigt att prioritera Rickards skadade stump framför bra mat och gratis alkohol ....eller kanske inte.

Konferensen slutar om tio minuter - jag skriver detta inlägg under ett obegripligt (för mig) föredrag. Efteråt har jag har ett par saker vid institutionen som jag måste sköta. Sen kan jag åka hem! Jag ser fram emot att sitta på tåget tillbaka to Etuna....

Inga kommentarer: