lördag 25 oktober 2008

Helsingfors

Jag sitter på Helsingfors flygplats och väntar på flyget.... Jag måste vänta fem timmar för att Finnair är snål. Mitt flyg avgår 20:00 men ett tidigare flyg avgår 16:00. Finnair vägrar dock att tillåta mig att ta detta flyg om inte jag betalar en (stor) avgift. Detta kan jag inte förstå. Eftersom det finns lediga platser på det tidigare flyget är det mer lönsamt att de tillåter mig att ta detta flyg- då har de mer tid att sälja min ursprungliga plats. 

Men det är inte så dåligt. Åtminstone har jag lite tid att ta hand om bloggen...

Några nyheter...

(1) Imorse gav jag ett föredrag om LHC (naturligtvis) vid ett evenemang som Helsingförs universitet anordnade för allmänheten. Det var glädjande att se så mycket folk som ville höra om vårt projekt och jag fick ett par relevanta frågor.

(2) Innan jag kom till Finland var jag i Genève för att ta hand om ett par möten. De var dock för tråkiga att beskriva här. 

(3) Rickard Svanslös var jättedeperimed men han börjar må lite bättre. Nu försöker han återetablera sitt revir och vi tror att han gradvis återfår sitt självförtroende.  

Usch... mitt liv består av flygplatser, möten, föredrag och katter. Jag måste använda min fantasi och göra förändringar...

Inga kommentarer: