måndag 6 oktober 2008

En patetisk hök

En av mina favoritserietidningar, Viz, innehåller karaktärer som heter The Pathetic Sharks. Dessa hajar är dock inte havets farligaste jagare utan fegisar som behöver simringar.


Ok, de patetiska hajarna är påhittade, men för två dagar sedan upptäckte min svärfar en verklig patetisk predator i trädgården.

Mina svärföräldrar bor på landet i ett hus som är ett slags magnet för djur som söker hjälp och trygghet. T.ex. för två år sedan gick två hungriga lamm in i trådgården från skogen. Min svärmor gav dem mat (och namn - Buster och Blyger) och min svärfar byggde ett speciellt skjul för dem. Nu är de stora och lyckliga får.

Deras nya gäst är dock lite mer exotisk. Nykomlingen är en snäll hök som verkar som om han inte vet att han bör bete sig som ett fruktat och oåtkomligt rovdjur. Han tycker om att äta kattmat ur en skål utanför huset och att flyga mot och hälsa på min svärfar. Jag tror att han känner sig lite ensam. Nedanför kan du se hur han har försökt bli vänner med ett får och en häst.



Mina svärföräldrar har kontaktat en ornitolog för att få veta mer om sin nya lilla vän. De är lite bekymrade över att han kanske är sjuk. Jag hoppas att han är frisk och att han kommer att stanna.

Inga kommentarer: