lördag 30 augusti 2008

Mitt liv som hästänkling

Efter ungefär tio inlägg i vilka jag har beskrivit mitt job och mina åsikter om Sverige, England och Benny Andersson, är det dags att säga något om mitt familjeliv.

Jag är hästänkling (dvs gift med en hästägande kvinna). Varje helg hoppar min fru in i sin mammas stora, blåa volvo tidigt på morgonen för att föras till stallet. Hon kommer tillbaka på kvällen med ett stort leende och ett oändligt antal hästrelaterade berättelser.

Det är faktiskt användbart att lyssna på hennes hästkommentarer. Jag har blivit expert på bland annat hästurinvägsinfektioner och skillnaderna mellan olika typer av halm - väsentlig information för en partikelfysiker.


En investering


Dessutom har jag lärt mig hästägarespråket som är en dialekt som liknar standardsvenska förutom små och subtila skillnader (se nedanför).


Ok, jag har redan skrivit för mycket... Min fru läser denna blogg!!

Inga kommentarer: