Air France-kraschen har lett till en komisk förändring i flygbolagets kundvård. De vet att vi vet att i stor sannolikhet var det dåligt väder som orsakade katastrofen och därför vill de lugna passagerare och förhindra att panik skulle bryta ut när planet flyger genom turbulens.
Jag uppskattar detta för att jag har flygfobi och är fegis. Dock var det helt onödigt att piloten berättade för oss sex gånger under resan idag att vi förväntade oss lite turbulens. Dessutom behövde han inte säga när turbulensen började "and here it is".
Jag vill inte vara en otacksam dysterkvist men jag föredrar den gamla Air France som inte brydde sig om deras kunder satt darrande av skräck under flyget. De hade en mer ärlig attityd.
This Week’s Hype, etc.
-
NYU today put out a press release claiming that Physicists ‘Bootstrap’
Validity of String Theory, telling us that NYU and Caltech scientists
develop innova...
2 kommentarer:
Hej Dave.
Själv är jag av motsatt åsikt, d.v.s. att det är bättre att besättningen talar om att man är på väg in i ett turbulent område, även om det kan ge ökad förväntansångest hos vissa. Hur man reagerar beror till viss del även på vilka faktorer som ligger bakom flygräddslan. I mitt fall är det agorafobi med panikångest (med stort kontrollbehov) så känns det paradoxalt nog bättre med förvarning.
Lite OT men jag funderade häromdagen när du skulle skriva om flygandet igen. Great minds think alike? ;-) Skämt åsido, kul att se att du klarar av att flyga även om du upplever det som jobbigt.
Mvh
Göran
Hej Göran.
Jag håller med dig att det är viktigt att bli informerad under resan men Air France var lite over-the-top igår...
Skicka en kommentar