onsdag 24 juni 2009

Adjö Michael Jackson

Jag måste erkänna att jag känner mig lite ledsen över Michael Jacksons död. På en nivå är detta lite konstigt - jag kände inte mannen och, enligt rapporterna, var han en labil drogmissbrukare som hade tvivelaktiga relationer med pojkar. Däremot var han en del av 80-talet och 90-talet och därför var han en liten del av mitt eget förflutna. Dessutom är det inte alltid klokt att tro på allt som står i skvallertidningarna - när det gäller Michael Jacksons liv vet jag (liksom de flesta) lite. Det enda som kan påstås med säkerhet är att han var en originell man med mycket talang och en plastnäsa.



Just nu skriver varje bloggare om Wacko och därför vill jag inte kasta mina egna teorier och observationer i bloggosfären. Istället ska jag skriva någonting om Wackos far, Joe Jackson, som jag läste om för några år sedan.

Alla vet att Joe var en tuff och brutal far som styrde sin sons liv och tidiga karriär. Men det är inte så välkänt att han faktiskt var en usel affärsman - familjen var inte alls rik för att han slösade bort pengarna. Ett exempel av detta var hans egen dryck "Joe Cola" - som, enligt Joe, snabbt skulle erövra läskvärlden. Det visade sig att amerikanerna inte var så förtjusta i hans dryck utan hans son.

Inga kommentarer: