lördag 20 juni 2009

Midsommar

.....Jag är bakfull och har det jättesvårt att skriva dagens inlägg...

Igår kväll deltog jag i ev av Sveriges främsta hedniska traditioner: Midsommar. Kvällen bestod av varken majstång eller små grodor utan vodka och brännvin. Jag träffade en vän från Malmö som var på besök i Stockholm och, tillsammans med några andra svenskar, samlades vi i en lägenhet på Lilla Essingen.

Jag skulle vilja beskriva kvällen men jag kan inte riktigt minnas - förvisso var jag en berusad tråkmåns så det är kanske bra att jag inte kommer ihåg så mycket. Dock har korta episoder tidvis dykt upp i mitt huvud under dagen - t.ex. en pinsam rendition av "Yellow submarine".

Med nöd och näppe klarade jag hemresan - jag kommer ihåg en förvirrad taxichaufför - och vaknade med ett huvud som höll på att spränga. Just nu försöker jag (utan framgång) bota min baksmälla..

2 kommentarer:

Old Marty sa...

The combination vodka + brännvin is not be fucked with, not to be fucked with!

D. sa...

Yep......