söndag 2 augusti 2009

Casper

Idag läste jag en artikel i tidningen som värmde hjärtat. Det handlade om en katt som heter Casper som regelbundet tar bussresor i Plymouth i England. Under de senaste fyra åren har han stigit på buss nummer 3 vid en hållplats utanför sitt hus. Därefter reser han genom staden innan han släpps ut på samma hållplatsen. Ingen vet varför Casper tycker om att åka buss och enligt min mening är det oklokt att ens försöka komma underfund med katters beteende - de är för underliga att klura ut.


kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk kCasper

Det visar sig att han har blivit populär hos såväl chaufförerna som passagerarna. Dessutom har bussföretaget speciella riktlinjer angående hur chaufförerna ska ta hand om honom och säkerställa att han inte får stiga av vid fel hållplats.

Nästa gång jag befinner mig i Plymouth ska jag ta buss nummer 3 Jag vill träffa den lilla gubben.

Inga kommentarer: