tisdag 18 augusti 2009

Svenska bilister

Jag tycker att en invandrare inte bör klaga över sitt värdland. Trots att det finns en massa saker som irriterar mig här kan jag inte påstå att Sverige/svenskarna gör någonting fel. Det är faktistk tvärtom - det är jag som kommer från en annan kultur som varken kan förstå eller uppskatta Sveriges traditioner.

Jag vägrar dock hålla tyst när det gäller svenska bilister. Jag har kört bilar i en rad olika länder och enligt min åsikt har Sverige de osäkraste bilförarna. För många av dem är själviska, aggressiva och farliga. Dessutom kan jag inte förstå varför Sverige fortfarande tillåter bilister att använda mobiltelefoner. Forskare har bevisat att detta är lika farligt som rattfylleri men eftersom det inte är olagligt tycker många bilister att det är helt acceptabelt. Nyligen läste jag en nyhetsartikel som påstod att var fjärde småbarnsförälder sms:ar medan de kör !



Detta ger upphov till en riktig dikotomi - Sverige samtidigt är ett land av trygghetsnarkomaner som kör som om de är Mad Max.

Ok - jag kanske överdriver lite grann, men inte så mycket...

Inga kommentarer: