lördag 14 november 2009

Ouch....

Herre Gud... Gårdagen var en smärtsam och pinsam dag för Eskilstoona. Det började med en kort promenad till toaletten kl 05:00 under vilken jag trampade på en glasbit (en liten bit av en glödlampa). Glasbiten gick upp i tån - ouch....

Utan framgång försökte jag stoppa blodningnen med ett par handdukar. Till slut åkte jag till Liljeholmen för att köpa förband. Under resan behövde jag stanna ett par gånger för att tömma skon som hade blivit uppfylld med blod. Äntligen köpte jag förband och jag satt på en bänk i centrum och tejpade upp foten. Men blodningen fortsatte fortfarande !

Lyckligtvis (???) hade jag lämnat ett blodspår runt centrum som attraherade några nyfikna svenskar. En av dem sa att hela scenen påminde honom om TV-programmet CSI-Miami. De andra hjälpte mig att gå till vårdcentralen där jag fick stygn - ouch....

Nu haltar jag runt lägenheten och tycker synd om mig själv....

Fredagen den 13:e var inte en bra dag för mig..

Inga kommentarer: