måndag 13 oktober 2008

Rickard - igen

En kort uppdatering om Rickard.

Istället för sitt vanliga aggressiva beteende mot mig är han snäll och vänlig just nu. Han sitter spinnande i mitt knä och följer efter mig om jag går till ett annat rum i lägenheten. Detta tycker jag inte om – trevlighet kännetecknar inte den "riktiga" Rickard. Min slutsats är att han är deppig och fortfarande traumatiserad.

Dessutom avskyr han tratten för att den förhindrar honom från att slicka sin päls. Tratten har också lett till att han kraschar mot väggar och dörrposter. Stackars kisse ! Förra veckan var han Eskilstunas stiligaste och malligaste katt med en tjock och lång svans som han brukade vifta när han var arg. För tillfället är han en blyg och klumpig katt med en rakad stump som liknar en gammal korv.

Hans liv kommer dock att bli bättre snart. På söndag kastar vi bort den förhatliga tratten och han får gå ut för att återetablera sitt revir.

Jag ser fram emot att återfå den gamla Rickard även om han bara kan vifta med stumpen istället för sin svans.

Inga kommentarer: